banner411

BİST
4.854,16
ALTIN
1.043,73
DOLAR
18,62
STERLİN
22,41
EURO
19,31

banner401

Sırbistan’dan et ithal eden ülke olduk

TBMM görüşülen Helal Akreditasyon Kurumu Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Tasarısı hakkında söz alan CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar 2003’den bu yana birçok sorunun çözülemediğini belirterek son olarak "Sırp kasabı" dediğimiz Sırbistan'dan et ithal eden ülke konumuna getirildik dedi. 

03 Kasım 2017 12:34
Sırbistan’dan et ithal eden ülke olduk

ARTIK ÜRETEMİYORUZ

Akar, Suudi Arabistan’ın Brezilya’dan 2,3 milyar dolarlık et ithali yaptığı örneğini veren AKP Milletvekillerine neden bizden ithal etmediğini sorarak şunları söyledi; ‘ Bu tasarı görüşülürken AKP Grubu adına yirmi dakikalık konuşmayı yapan arkadaşım şöyle bir şey söyledi: "Ya, Suudi Arabistan 2,3 milyar dolarlık et ithalatı yapıyor Brezilya'dan." Sormak istiyorum, Suudi Arabistan Müslüman bir ülke değil mi? Biz de öyleyiz. Niye bizden et ithal etmiyor Suudi Arabistan ya da Katar? Katar'da o ambargo uygulanana kadar raflarda Türk ürünü yoktu, niye bizden almıyorlar? Hiç merak ettiniz mi şimdiye kadar? Yarın da almayacaklar ama almaları için de bizim bu ürünleri üretmemiz gerekiyor. Peki, biz et üretebiliyor muyuz? Üretemiyoruz değil mi? En son, "Sırp kasabı" dediğimiz Sırbistan'dan et aldık. "Kasap" deyince aklınıza yanlış bir şey geldi herhâlde anladığım kadarıyla, gerçekten kasap olduğunu düşündünüz, et ithalatı yapan, et ticareti yapan kasap olduğunu düşündünüz ya da perakende satan kasap olduğunu düşündünüz ve 5 milyon tonluk et ithalatı yaptınız.’dedi.

BU TASARI HANGİ PROBLEMİ ÇÖZECEK

Vatandaşın birçok problemi varken helal mi-haram mı binlerce yılın öğretisini kalkıp bir akreditasyon kurumuna bağlamayı doğru bulmadığını belirten Akar, en çok ihracatın yapıldığı Avrupa ülkelerinin de kalkıp Hıristiyan akreditasyon kurumu kurması halinde ne yapılacağının da düşünülmesi gerektiğini söyledi.Akar, Demiryollarından örnekler göstererek; ‘Şimdi, helalle haramı karıştırmak istemiyorsanız Devlet Demiryollarında bir inceleme başlatalım arkadaşlar. Size bir tek örnek veriyorum, Bursa-Yenişehir hattını örnek veriyorum: 75 kilometre, 800 milyon liralık ihale bedeliyle ihaleye çıkıldı. 378 milyon liraya -artı, eksi oynayabilir rakamlar- ihale edildi. Aslında, baktığınız zaman, 378 milyon liraya düşmesi normaldi. Niye normaldi? Ankara-Eskişehir hattının maliyeti -kilometre maliyeti- 3,6 milyon lira. "Eskişehir-İstanbul" dediğimiz hattın maliyeti 6 milyon liraya kadar çıkıyor. 6 milyondan da baksanız, 3,6'dan da baksanız ihalenin doğru olduğunu düşünüyorsunuz. Ama ihale için 900 gün süre verilmiş, 900 gün sonra 2013'te bitmesi gereken hattın sadece yüzde 10'u gerçekleşmiş, harcama oranı yüzde 98, yatırımı kullanma oranı, parayı harcama oranı yüzde 98, sadece yüzde 10'u gerçekleşmiş. 75 kilometrelik yolun eğer yüzde 10'u 378 milyona gerçekleşmişse kalan yüzde 90'ının kaça gerçekleşeceğini, kilometre maliyetinin nereye geldiğini yaptığımız örneklerden, şu anda çalıştırdığımız hızlı tren hatlarındaki örneklerden baktığınızda göreceksiniz.

Yorumlar
Adınız
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner393