BİST
4.854,16
ALTIN
1.043,73
DOLAR
18,62
STERLİN
22,41
EURO
19,31

Kuzey rant otoyolu!

Yapımı için yüzbinlerce ağacın kesilerek doğanın ağır tahrip edildiği ve en son eski Roma döneminden kalan tarihi alanın tahrip edilmesiyle gündeme gelen Kuzey Marmara Otoyolu inşaatında yaşanan bir başka skandal ortaya çıktı. 

26 Haziran 2019 04:26
Kuzey rant otoyolu!

TÜRKKAN BAKAN TURHAN’I TERLETMEYE DEVAM EDİYOR
 
İYİ Parti Grup Başkanvekili ve Kocaeli Milletvekili Lütfü Türkkan, Kuzey Marmara Otoyolu ile ilgili bir başka skandalı daha meclis gündemine taşıdı. Geçtiğimiz haftalarda Marmaray’daki milyonlarca Euro tutarındaki kamu zararını ve projedeki kirli ilişkileri ortaya çıkaran İYİ Partili Türkkan, büyük bir kısmı Kocaeli’den geçen Kuzey Marmara Otoyolu projesindeki ilçe ve sanayi merkezlerine bağlantı için yapımından vazgeçilen otoyol çıkışlarını Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan’a sordu.
 
Otoyol inşaatının yarattığı sorunlar ve başta Tüpraş gibi sanayi tesislerinin bulunduğu Körfez bölgesindeki şikayetlerin çözümü için bölgede çalışmalarda bulunan Türkkan, Bakan Turhan’ın Kuzey Marmara Otoyolu’nun D-100 ve TEM otoyolundaki Kocaeli yoğunluğunu düşüreceğini ve ulaşımı kolaylaştıracağı sözleri üzerine, durumun öyle olmadığını belirten çalışmalarını kamuoyu ile paylaşmaya devam etti.
 
OTOYOL KOCAELİ’YE DEĞİL MÜTEAHHİTLERE YARIYOR
 
Türkkan, özellikle Körfez’de artarak devam eden tır ve tanker trafiği ve bu araçların şehir içini kullanması hakkında “şehir içinde bomba gibi geziyorlar. Çocuklar tankerlerin arasında oyun oynamak zorunda bırakılıyor. Anne babaların şikayetine Körfez Belediyesi kör sağır olmuş. Kocaeli halkı bu durumdan kurtulmak için Kuzey Marmara Otoyolu’nu umut olarak görüyordu. Ancak gün geçtikçe görüldü ki Kuzey Marmara Otoyolu Kocaeli’den sadece geçiyor. Geçtiği yerdeki ormanları yok ediyor, tarımı yok ediyor, tarihi yok ediyor.” açıklamasında bulundu. 
 
BELEDİYELER HEM BU GÜNAHA HEMDE YARATILAN KAMU ZARARINA ORTAK
 
Türkkan, belediyelerinde skandala ortak olduğunu belirterek; “Körfez’de insanlarımız tanker ve tırlardan kurtulmak istiyor. Sanayi bölgesine doğrudan bağlantı yolları istiyor. Balkonunda rahatça oturmak, çocukları için gözlü arkada kalmasın istiyor. Ancak ne olduysa KMO’nun Körfez çıkışından vazgeçiliyor. Çıkışından ve bağlantı yollarından vazgeçilen başka yerlerde var. Aynı mantığı 3. Havalimanında da uyguladılar. Kot farkından vazgeçip, gereken hafriyat parasını ceplerinde bıraktılar. Burada da benzer bir durum var.” Diyerek sözlerini şöyle sürdürdü. 
 
TÜRKİYE’NİN EN BORÇLU BELEDİYESİ SÖZÜNÜ NASIL TUTACAK?
 
Kocaeli Büyükşehir ve Körfez Belediyesi gerekli çıkış yolları için taahhüt vermesinin sadece tepkileri engellemek için verilmiş sözler olarak değerlendiren Türkkan; “ Birisi Türkiye’nin en borçlu belediyesi diğeri de borç içinde yüzen Körfez Belediyesi. Çıkış yollarından vazgeçilmesi üzerine diyorlar ki biz yaparız. Taş üstüne taş koyanın başımıızn üstünde yeri var. Ancak öyle borç içindeler ki 2020 yılına bile mecalleri yok. Körfez’de altyapı sıfır, kaldırımları bile noksan. Otoyol’dan Körfez’e çıkışı ben yapacağım diyerek millete hayal satmanın ne anlamı var. Ayrıca Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılan bir projede kamu imkanlarını hangi gerekçe ile bu projeye ayırabilirsin. Düpedüz kamuyu zarara uğratmak değil mi bu? Ben iktidar partisi belediyesiyim, ben iktidara yakın müteahhitim. Hesap vermem, devlette benim kanunda benim anlayışının temsili bir tablosu var ortada” dedi.
 
Türkkan konuyla ilgili olarak Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan’a şu soruları sordu:
 
1)    6.5 milyar lira ile Türkiye’nin en borçlu belediyesi olan Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ile milyonlarca lira tutarında borç içindeki Körfez Belediyesinin gerekli çıkış yolunu tamamlayabilme yeterliliği var mıdır? Adı geçen belediyelerin Kuzey Marmara Otoyolu çıkış ve bağlam: yollarının inşaatı için yeterli teknik araç ikmal parkı bulunmakta mıdır? 

2)    Çıkış yollarının belediye tarafından yapılacak olması kamu zararı oluşturup, projeyi gerçekleştiren firmalara maddi avantaj sağlamayacak mıdır? 

3)    Yap - İşlet - Devret (YİD) kapsamında yapımı süren projede işletmeci firmanın yükümlüğü nasıl kamuya devredilmiştir? Ulaştırma Ve Altyapı Bakanlığına devri gerçekleşene kadar geçen süre içinde KMO Anadolu Otoyol İşletmesi A.Ş. tarafından işletilecek projede yapılması gerekli çıkışların kamu tarafından gerçekleştirilmesi projeye uygun ve kamu vicdanı açısından etik midir? 

4)    Yapımı devam eden otoyol projesi kapsamında tır ve tanker trafiği yoğun olan Körfez ilçesine çıkış verilmemesinin gerekçesi nedir? 

5)    Mevcut çıkış yolunun yapımının maliyeti ne kadardır? Gerekli otoyol çıkışları ve maliyetler hesaplarından vazgeçilmesi sonucu oluşan kamu zararı toplamı ne kadardır? 6)    Kuzey Marmara Otoyolu kapsamında Kocaeli ili genelindeki hangi çıkışlardan vazgeçilmiştir? 

7)    Otoyol projesi kapsamında Kocaeli ve Körfez’deki sanayi tesislerinin ve lojistik araçlarının yoğunluğu hesaba katılmış mıdır?

Yorumlar
Adınız
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.