Untitled Document
Sondakika >> Reklam | Künye | İletişim | Sitene Ekle
 
Kullanıcı Adı Şifre
Yeni Üye
Anasayfa Yap Sık Kullanılanlar Ekle 19-09-2019
ANASAYFA
Gündem Siyaset Kadın Eğitim Spor Polis & Adliye Sağlık Yerin Kulağı Var Magazin İş Dünyası Medya Ekonomi
Ana Sayfa  > Gündem > Kim, hangi yola, ne kadar para ödüyor?
 
Kim, hangi yola, ne kadar para ödüyor?

Türkiye İstanbul-İzmir arası otoyol ücretini tartışırken Almanya, Belçika ve Hollanda vatandaşları otoyollara para ödemiyor. Avusturya'da yıllık kart alınırken otoyolların görece pahalı olduğu İtalya'da satın alma gücüne göre otoyol ücreti yine karşılanabilir seviyede. ...

FaceBook ta paylaş
Ekleme Tarihi : 19-08-2019 - 12:58

 

Türkiye'deki vatandaşlar son yıllarda devlet imkanları yerine özel sektör tarafından yapılan otoyol projeleri için küçük bir servet ödüyor. En son İstanbul-İzmir otoyolu üzerinden yapılan magazinsel tartışmalar bir yana gerek hazine garantisi olması gerekse de bazılarında dolara sabitlenen ücretleri bu projeleri içinden çıkılmaz bir hale getiriyor.
 
Peki ya dünyada paralı yollar yok mu? Varsa ücreti ne kadar? Öncelikle belirtelim karayolu yapımında dünyanın sayılı bölgelerinden biri Batı Avrupa.
 
Almanya, Belçika ve Hollanda'da (otomobiller) halkın vergileri ile yapılan otoyollar ve köprüler için herhangi ek bir ücret ödenmiyor. Fakat Almanya’da önümüzdeki yıllarda otoban ücretlerine 67-103 euro arasında yıllık bir ücret gelmesi bekleniyor.
 
Avusturya'da yıllık olarak bir otoyol bileti alınıyor bu bilet için yaklaşık 103 euro ödeniyor. Slovenya'da da benzer bir bilet var yıllık ücreti 112 euro. İsviçre'de yıllık otoban kullanım ücreti 35 frank.
 
Fransa'da Paris'ten Lyon'a yaklaşık 450 kilometrelik bir yol 20 euroya gidilebilirken İtalya'da yine yaklaşık 450 kilometre tutan Ventimiglia-Bologna arası 40 euroya gidiliyor.
 
İtalya otobanlarında motosiklet veya otomobillerin geçiş ücretleri arasında bir fark gözetilmiyor. Bazı uzmanlara göre dağlık İtalya coğrafyasında yol yapım maliyetleri yüksek olduğu için otoban fiyatları yüksek. 7 bin kilometre karayoluna sahip İtalya'da karayollarının bin kilometresi devlete ait geri kalan 6 bin kilometre 26 farklı özel şirket tarafından işletiliyor.
 
Otoyolları işleten özel şirketlerin yüzde 70'i ise Gavio Group ve Atlantia Group'a ait. Söz konusu iki şirket de Benetton Ailesi'nin kontrolünde. Geçen yıl AB Komisyonu İtalya hakkında otoyol işletme hakkının uzatılması konusunda yeni bir ihale açmadığı için inceleme başlatmıştı.
 
KİLOMETRE BAŞINA EN PAHALI KÖPRÜ BİZDE
 
Kilometre başına dünyanın en pahalı köprüsü ise Türkiye'de! İstanbul ile Bursa'yı bağlayan Osmangazi Köprüsü 2.6 kilometre uzunluğunda. Köprünün geçiş ücreti otomobiller için 103 TL. Köprünün bir kilometresi 39.6 TL'ye denk geliyor.
 
Dünyanın en pahalı ikinci karayolu ise İngiltere ve Galler'i birbirine bağlayan Severn Köprüsü. Severn Köprüsü'nün bir kilometresi için 4 pound ücret ödeniyor. (27 TL)


 
Etiketler :
Kim - - hangi - yola - - ne - kadar - para - ödüyor? -
19-08-2019
Gündem
0 Yorum
Haberi Yazdır
 
Untitled Document

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

FACEBOOK'TA TAKİP ET
 
 
KÖŞE YAZILARI
   
EN ÇOK OKUNANLAR
   
EN ÇOK YORUMLANANLAR
   
ANKET
 
 
HAVA DURUMU
   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Untitled Document
Tasarım ve Yazılım
Taha Medya
Gündem   Siyaset   Kadın   Eğitim   Spor   Polis & Adliye   Sağlık   Yerin Kulağı Var   Magazin   İş Dünyası   Medya   Ekonomi