Untitled Document
Sondakika >> Reklam | Künye | İletişim | Sitene Ekle
 
Kullanıcı Adı Şifre
Yeni Üye
Anasayfa Yap Sık Kullanılanlar Ekle 28-03-2020
ANASAYFA
Gündem Siyaset Kadın Eğitim Spor Polis & Adliye Sağlık Yerin Kulağı Var Magazin İş Dünyası Medya Ekonomi
Ana Sayfa  > Siyaset > Muhalefet bu durumu gündeme getirmelidir
 
Muhalefet bu durumu gündeme getirmelidir

Bu haberde yer alan tespitler spot bölümü hariç bir okurumuza ait. İktidarın trenle yük taşımacılığı yapılacağı sözü de lafta kaldı. Muhalefet partilerinde yer alan isimlerden bu sorununun üstüne gitmesi isteniyor. ...

FaceBook ta paylaş
Ekleme Tarihi : 26-02-2020 - 12:30

 

İşte o mailin içeriği: Halen İstanbul gibi mega şehrin demiryollarında yük taşımacılığı yapılamamaktadır. Mevcut demiryolları hızlı tren çalışması öncesinde yük taşımacılığı yapılabiliyordu.
 
Liman Demiryolu Bağlantıları Kapalı
 
Yine halen,  Haydarpaşa limanının demiryoluna bağlantısı kullanılmaz durumda. Daha önce Demiryolları tarafından işletilen ve Liman demiryolu bağlantısı avantajında yararlanırken özelleştirme ve satış sebebi ile birçok liman da gerçek verimliliğinin altında kullanılıyor. 
 
Kocaeli ilinde de birçok fabrikanın demiryolu bağlantısı bulunmaktaydı. Hızlı tren çalışması ile birlikte 3. Hat yapılması düşünüldü. Bu hatta yük taşımacılığı yapılacağı açıklandı. Fakat gerçekleştirilmedi. 
 
Üçüncü hat için demiryollarının genişletilmesi, hukuksal süreçler ve mevcut altyapı gibi sebepler ile çok zor olunduğu biliniyordu. 
 
Örneğin İzmit İstanbul arasında tünellerden 3. Hattın nasıl geçirileceği cevaplanamamıştı. Fabrikalar ile olan demiryolu bağlantıları sadece hızlı tren ön planda tutulduğu için iptal edildi.
 
Demiryolu İle yük Taşıma Oranı Sadece yüzde 4
 
Hızlı tren çalışması bahane edilerek demiryolu yük taşımacılığı tamamen durduruldu. Sanayici için çok önemli bir maliyet olan hammadde ve ürün nakliye maliyetleri arttı.
 
 Bu artış sebebi ile sanayicinin rekabet gücü azaldı. Halen ülkemizde demiryolu ile yük taşıma oranı yüzde 4 oranındadır. Karayolu ile yük taşıma oranı yüzde 90 nın üzerindedir.
 
Sanayicinin  Alternatif Taşıma Yöntemlerine İhtiyacı Var
 
İşçilik maliyetinin çok üzerinde olan nakliye maliyetleri için Organize Sanayi Bölgeleri, Liman demiryolu bağlantıları biran önce gündeme alınmalı. Sanayicinin akliye maliyeti düşürülmeli. 
 
Üretimlerini hızlı ve ucuz yapması için imkan sağlanmalıdır. Sadece yolcu taşımacılığı için yapılan Sivas-Ankara, İzmir, Bursa, Karaman hızlı tren projelerinde, bu illerinde demiryolu ile yük taşımacılığının nasıl yapılacağı açıklanmalıdır. Muhalefet meclis üyeleri de bu sorunu gündeme getirmelidir


 
Etiketler :
Muhalefet - bu - durumu - gündeme - getirmelidir -
26-02-2020
Siyaset
0 Yorum
Haberi Yazdır
 
Untitled Document

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

FACEBOOK'TA TAKİP ET
 
 
KÖŞE YAZILARI
   
EN ÇOK OKUNANLAR
   
EN ÇOK YORUMLANANLAR
   
ANKET
 
 
HAVA DURUMU
   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Untitled Document
Tasarım ve Yazılım
Taha Medya
Gündem   Siyaset   Kadın   Eğitim   Spor   Polis & Adliye   Sağlık   Yerin Kulağı Var   Magazin   İş Dünyası   Medya   Ekonomi