banner411

BİST
4.854,16
ALTIN
1.043,73
DOLAR
18,62
STERLİN
22,41
EURO
19,31

banner401

Gölcük'te yapılan çift şeritli yol çözüm olacak mı?

Bakın ismi bizde saklı bir okurumuz Gölcük'teki bu projenin yanlış olduğunu net bir dille ortaya koymuş. 

21 Mayıs 2020 23:34
Gölcük'te yapılan çift şeritli yol çözüm olacak mı?

İşte o mailin içeriği: Gölcük İlçe içinde yapılan çalışmalar sonrasında, daha önce geliş-gidiş olarak hizmet veren yol, çift şeritli hale getiririldi. D-130 yoluna alternatif olacağı açıklandı.
 
Halen Gölcük Merkez içinde park yeri bulmak, merkeze gitmek sorun iken yapılan bu yatırımın doğru olmadığı kısa sürede anlaşılacaktır.
 
Sürdürülebilir Ulaşım kavramından uzak, ithalettiğimiz yakıt ile bireysel araç kullanımını dolaylı teşvik eden her yatırım ülkemiz için yanlıştır.
 
1-) D-130 yoluna alternatif olması demek, ilçeden transit  geçecek araçların, ilçe içindeki yolu kullanarak,  ilçe içindeki trafiğe dahil olması demektir.
 
Bu durum İlçe içinde yaşayan veya ticaret ile uğraşanların daha fazla eksoz gazı solumasına, trafikte daha fazla zaman harcamasına neden olacaktır.
 
2-) D-130 Trafik yoğunluğuna çözüm bulmak yerine ilçe içinde yaşam alanlarına yakın yolları genişletmek çözüm olmayacaktır. İlçe içinde yaşayanların hayatını daha da zora sokacaktır.
 
D-130 Trafik Yükünü Azaltmak Yerine Yapılan Bu Yatırımlar Sorunu Daha da artıracaktır.
 
D-130 Trafik Yoğunluğunun Sebepleri Nedir?
 
1-) Ford  Fabrikası ve Tersane mesai çıkışlarındaki yoğunluk
 
2-) Cuma ve Hafta sonları Bursa/İzmir -İstanbul  trafik hareketleri. Osmangazi Köprü geçiş ücretinin yüksek olması sebebi le köprüye kullanmayan araçların yarattığı trafik yükü.
 
3-)Değirmendere/Gölcük-İzmit arasında toplu ulaşımın konforsuz ve pahalı olması. Toplu ulaşım araçlarının duraklarda uzun süre beklemesi.  Bu sebep ile özel aracı ile yolculuk yapmayı tersih eden çok fazla kişi var.
 
Neler Yapılabilir?
 
Fabrikaların mesai başlangıç ve bitiş saatlerinin farklılaştırılması.
 
Osmangazi araç geçiş ücretinin makul bir bedele indirilmesi . Böylece D-130 trafik yükünün azaltılması.
 
İzmit- Gölcük arasında toplu ulaşım şartlarının iyileştirilmesi, raylı sistem için çalışmalar başlatılmalı.
 
Yeni projelerde bisiklet yolları yapılmalı. Öncelikle Değirmendere-Gölcük ,  Başiskele-Gölcük arasında bisiklet yolları hayata geçirilmeli.
 
Oktay Sinanoğlu’ nun sözünü hatırlatmadan geçemeyeceğim. “Her yol kendi trafiğini yaratır”.
 
Örnek mi ? Seka battı-çıktı inşaatı 3 yıl sürdü. Bittiğinde trafik  sorununun  çözüleceği vadedilmişti.  İnşaat bitti fakat akşamları trafik halen var.  
 
Toplu ulaşım yerine, araç sahiplendirmeye özendiren her yatırım bir başka yatırımı zorunlu kılacaktır. Yolu genişlettikmek yetmeyecek , otopark sorunu başlayacaktır. Otopark yeri açmak için azalan yeşil alanlar, artan araç trafiği, kaybolan zaman, kirli hava silsilesi birbirini kovalayacaktır.
 
Gölcük halkı bilsin ki, kendilerine “müjde” olarak sunulan bu yatırım, okula çocuğunu gönderenin artık daha dikkatli olmasını gerektirecek, bu bölgede oturanların daha fazla gürültüye, daha fazla eksoz gazına alışmasını gerektirecek.
 
Ayrıca şu bizim İhsaniye otoparkı ne oldu? Bir de onu açıklayın.

Yorumlar
Adınız
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner393