05 Temmuz 2018 00:45
Göreve geldiği 3 yıl boyunca gerçekleşen çalışmaları özetleyen Sepaş Enerji Genel Müdürü OndrejSafar, Sepaş Enerji’nin bir elektrik tedarik şirketinden daha fazlası olduğunu belirterek sektöre getirdikleri yeniliklerden gurur duyduğunu söyledi.Tüm enerjilerini çalışanlarına, bölge halkına daha doğrusu insana harcadıklarını belirten OndrejSafar, Sepaş Enerji’nin enerji konusunda uluslararası hissedarlarından aldığı güç ile emin adımlarla ilerlediğini söyledi. OndrejSafar sözlerine şu şekilde devam etti: “Biz günümüz insanının ayrılamaz parçası olan elektrikle kişilerin evlerine giriyoruz, onların hayatlarının her anına dokunuyoruz. Bu yüzden de yaptığımız işe büyük önem gösteriyoruz. Sürekli olarak müşterilerimizin hayatlarını nasıl kolaylaştırabiliriz ve müşteri deneyimini nasıl bir üst noktaya taşıyabiliriz diye düşünüyoruz. Bu doğrultuda da geçtiğimiz yıl şirketimizde çok büyük bir teknolojik dönüşüm gerçekleştirdik. Bu yıl itibarıyla da yaptığımız çalışmalar meyvelerini vermeye başladı.”
Sepaş Enerji Genel Müdürü OndrejSafar, ağırlıklı olarak hizmet verdikleri şehirlerin kalkınması için her türlü çalışmayı yaptıklarını belirterek, Kocaeli, Sakarya, Bolu ve Düzce’nin hem üretim hem de tüketim alanında Türkiye’nin gözbebeği şehirleri olduğunu söyledi. Safar, “Bölge ekonomisine katkı yapmaktan ve bu kentlerin sosyo-kültürel yaşamlarına dokunuyor olmaktan mutluluk duyuyoruz” dedi.
Sepaş Enerji’nin ekonomik açıdan da performansının da başarılı bir şekilde ilerlediğini belirten OndrejSafar sözlerine şöyle devam etti: “Sepaş Enerji olarak başarılı bir 2017 yılı geçirdik. Geçen yılı 2,8 milyar TL ciroyla kapattık. 2016 yılına göre ciromuzda yüzde 16’lık bir artış oldu. 2018 yılının ilk çeyreğinde de bölge ekonomisine katkımız 659.467 TL’ye ulaştı.”
Sektörle ilgili de kısa bir değerlendirmede bulunan OndrejSafar, enerji sektörünün geçirdiği zor günlere rağmen umutlu olduklarını belirtti. Safar: “Döviz kurlarındaki son durum maalesef bizim sektörümüze olumsuz olarak yansıyor. Buradaki olumsuzluktan kastım da kurun sürekli olarak değişkenlik göstermesi. Ancak önümüzdeki tabloyu hiçbir şekilde negatif olarak değerlendirmiyoruz. Kurda bu tür oynamalar dönemsel olarak her ülke için söz konusu olabiliyor. Bu tür dalgalanmalar gelir geçer. Biz hizmet odaklı bir şirketiz. Türkiye’nin her türlü zorluğun altından kalkabilecek güçte bir ülke olduğuna dair inancımız tam” dedi.
Dijital dönüşüm çalışmalarımız ödüllendirildi
Yüzde yüz müşteri memnuniyeti sağlamak için altyapı çalışmalarına ağırlık verdiklerini belirten OndrejSafar: “Bu yılın başlarında müşterilerimizin işlemlerini daha hızlı ve sorunsuz şekilde halledilmesi için SAP sistemine geçtik. Başarıyla tamamladığımız süreci, Lizbon’da gerçekleşen Uluslararası SAP Konferansı’nda enerji sektörünün ileri gelen markalarıyla paylaştık. Aynı zamanda bu yıl üçüncüsü düzenlenen Oracle Enerji Zirvesi'nde, 'Enerji Sektörü Dijital Dönüşüm Ödülleri' kapsamında Dijital Dönüşüm Ödülü’nün sahibi olduk. Bunun yanı sıra,2018 yılına uluslararası standart belgeleri olan ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Standardı, TS ISO/IEC 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Standardı, TS ISO 10002 Müşteri Şikâyetlerinin Yönetim Sistemi Standardı, TS EN 15838 Müşteri İlişkileri Merkezi Yönetim Sistemi Standardı Sertifikalarımız elimizde olarak başlamıştık. Bu belgelerin korunması ve standardının gereği olarak sürekli iyileşme çalışmaları uyguluyoruz. Hata yapma ihtimalimizi bile ortadan kaldırmaya yönelik çalışmalar yapıyoruz. Bu durum bizi sürekli dinamik tutuyor” dedi.
Borçlu Müşterilere Ödeme Kolaylığı
2018 yılında borçlu müşterilere çalışmalar yaptıklarını belirten OndrejSafar,” 2018 yılında tüm serbest tüketicilerimiz ve ulusal tarife mesken tüketicilerimiz için vadesi geçmiş faturalatı için %100 faiz indirimi uyguladığımız kampanyalar başlattık.Ayrıca 31 Aralık tarihine kadar devam edecek olan bir diğer kampanyamız da 2016 yılı ve öncesinde icralık olan tüm Sepaş Enerji müşterileri, geçmiş tüm borçlarını ödemeleri durumunda %100 faiz indirimi fırsatından yararlanabiliyorlar” dedi.
Tüketicilere yönelik çalışmalarınaltyapı yenilikleriyle sınırlı kalmadığına vurgu yapan OndrejSafar, şöyle devam etti: “Müşterilerimizin fatura tutarlarına göre alt ve üst limitler belirledik. Fatura alt limiti sayesinde 25kWh ve 5 TL ek bedeli doldurmayan müşterilerimize bu limitin üzerinde tüketim yaptıklarında fatura çıkarıyoruz. Aynı şekilde üst limit sayesinde müşterilerimize hatalı fatura gönderilmesinin önüne geçtik. Fatura altına düştüğümüz notlarla da müşterilerimizi sürekli olarak bilgilendirirken, müşterilerimizin güncel elektronik posta adresleri olduğu takdirde faturalarını oluşturduktan bir gün sonra kendilerine mail olarak iletmeye başladık. Bunun yanı sıra düzenli ödeme yapan müşterilerimizin fatura ödemekte zorlandığı bir dönemde kolaylık sağlamak için, müşterilerimizin ödeme alışkanlıklarına göre risk puan sistemi oluşturduk.
OndrejSafar: “Tüketicilerimizle farklı kanallar aracılığıyla buluşuyoruz”
Tüketiciler için her zaman ulaşılabilir olmaya önem verdiklerini belirten Sepaş Enerji Genel Müdürü OndrejSafar, çağrı merkezi, müşteri hizmet merkezleri, aktif olarak kullandıkları sosyal medya hesapları, WhatsApp ve internet siteleri aracılığıyla tüketicilerin bir adım yakınında olduklarını belirtti. Safar sözlerine şu şekilde devam etti: “Türkiye’nin neredeyse bütün illerinde müşteriye sahip olan bir şirket olarak tüm Türkiye genelinde 63 bayii ile hizmet veriyoruz. Gururla bayi organizasyonumuzun sektörümüz için ilk olduğunu söyleyebilirim. Bunun yanı sıra 21 müşteri hizmetleri merkezimizde günde yaklaşık 2.200 olmak üzere ayda yaklaşık 45.000 işlem gerçekleştiriyoruz. Her ay yaklaşık 50.000 kişinin yolu müşteri hizmetlerimizden geçiyor.Ayrıca birçok farklı işlem için de tüketicilerin hizmet merkezlerimize gelmesine gerek olmayacağı bir sistem kurduk. Müşterilerimiz, çağrı merkezimizden merak ettikleri tüm konular hakkında bilgi sahibi olabildikleri gibi, tüm talep öneri şikâyet kayıtlarını, devir abonelik ve tahliye işlemleri ile ilgili bilgilendirmelerini, bilgi güncelleme işlemlerini de çağrı merkezinden yapabilmektedirler. Ayrıca borç sorgulama işlemlerini müşteri temsilcisine bağlanmadan sesli yanıt sisteminden sözleşme hesap numaralarını tuşlayarak yapabilmektedirler.Web sitemize gelen müşterimiz faturasında kazanacağı avantajı hesaplatabileceği gibi birbirinden farklı içerikteki blog konularımız arasında keyifli vakit geçirebilir.”
Sosyal sorumluluk projeleriyle bölge halkıyla bir araya geliyoruz
Sepaş Enerji Genel Müdürü OndrejSafar, şirket olarak, ağırlıklı olarak hizmet sundukları bölgelerde, halkın sosyal ve kültürel hayatının gelişmesine katkıda bulunmak amacıyla pek çok projenin içinde yer aldıklarını belirtti. Çocuklara yönelik çalışmalara ağırlık verdiklerini söyleyen Safar, kurumsal sosyal sorumluluk projeleriyle ilgili şu bilgileri verdi:“En son, ‘Sepaş Enerji minik YouTuber’ını arıyor’ projemizi tamamladık. Bu projeyle hedefimiz çocukları enerji tasarrufu konusunda bilinçlendirirken, sosyal medya aracılığıyla farkındalık yaratmaktı. Oldukça da başarılı olduk. Yarışmamızın kazananı 9 yaşındaki Sude Erçit’inSepaş Enerji’nin verdiği destekle çektiği ilk videosu,YouTube’da 500 binin üzerinde kişi tarafından izlendi. Bu projemizin yanı sıra KidZania’da açtığımız Sepaş Enerji Elektrik Merkezi’ni de bir yıl içinde 20 bini aşkın çocuk ziyaret etti. Çocuklar, Enerji Tasarruf Uzmanı olurken, günlük hayatın ayrılmaz bir parçası olan enerjinin ne olduğunu, hangi alanlarda kullanıldığını, önemini ve enerji tasarrufu hakkında püf noktaları öğrenme şansı yakaladı.
“Doğanın Enerjisi”nden Oyuncak Müzesi’ne halka dokunan projeler…
Yine bu yıl Coşkun Aral ile birlikte bizim için çok değerli olan bir projeye başladık. İnsanın doğayla ilişkisini hatırlatmak için düzenlediğimiz “Doğanın Enerjisi” temalı fotoğraf yarışmasında doğanın insanlığa verdiği enerjiyi fotoğraf sanatıyla en iyi anlatan üç kişiyi arıyoruz. Yarışmanın başvuruları yeni tamamlandı, temmuz ayında da sonuçları açıklayacağız. Binlerce kişi fotoğraflarını bizimle paylaştı. Bu yarışma bizi de çok heyecanlandırıyor. Seçilen üç şanslı kişi Coşkun Aral ile birlikte Kapadokya’ya giderek fotoğraf sanatının inceliklerini usta isimden öğrenecek.
Geçtiğimiz yıl ise Sepaş Enerji’nin sponsorluğunda Oyuncak Müzesi bir turneye çıkmıştı. Kocaeli, Sakarya, Bolu ve Düzce illerinin her birinde 10 gün olmak üzere toplam 40 gün süren turne kapsamında binlerce kişi 1700’lü yıllardan günümüze oyuncak tarihinin en gözde örneklerini görme şansı yakalamıştı. Kültür ve sanata verdiğimiz desteği Oyuncak Müzesi sponsorluğuyla devam ettiriyoruz. Sepaş Enerjiolarak, Türkiye Kano Milli Takım sporcusu Mustafa Özmen’e verdiğimiz destekle de gurur duyuyoruz. Dünya sıralamasında kendi kategorisinde 10’uncu sırada bulunan Mustafa, otoritelerce gelecek vaat eden önemli sporcular arasında gösteriliyor.”
Çalışanlarını da unutmadıklarını belirten OndrejSafar, iki senedir kadın istihdamına yönelik çalışmalardan ötürü Sepaş Enerji’nin ödüllendirildiğini belirterek şunları söyledi: “Bir erkek yönetici olarak gurur duyarak söylüyorum ki bizim şirketimizde kadın çalışan oranı yüzde elliye yaklaştı. Bir adım daha ileriye giderek bu yıl EBRD ile ortaklaşa hareket ederek fırsat eşitliği projesine başladık. Bu projenin şirketimize yansımalarının oldukça olumlu olacağına inanıyorum.Bu yıl aynı zamanda Akkök Şirketler Grubu olarak Kariyer.net ana sponsorluğunda düzenlenen İnsan Kaynakları Zirvesi’nde İnsana Saygı Ödülünün de sahibi olduk. Bu ödül, aday başvurularını yüzde yüz olarak yanıtlayan, en çok istihdam yapan ve en çok başvuru yapan firmalara verildiğinden bizim için son derece önemli bir ödül.”