Tahsin Tarhan, “Otomotiv sektöründen, sıfır ve ikinci el, taşıt alım satımlarında devletin elde ettiği vergi gelirleri düşünüldüğünde çok büyük rakamlar ortaya çıkıyor. Ekonomik krizi yönetmek adına cami arazilerinden, makam araçlarına kadar satmayı planlayan iktidar, bu piyasa şartlarında yerli otomobili nasıl üretecek? En çok vergi geliri sağladığı otomotiv sektöründe, ürettiği yerli otomobiline nasıl bir vergilendirme uygulayacak? Yerli üretim olacağına göre vatandaştan belirli oranda vergi almadan gerçekleşecek satışlarda, 5 Babayiğit ve Devlet ne kadar zarar edecek? Yoksa bu proje rafa mı kalktı? Yetkililerin uzun soluklu, ayakları yere basan bir ekonomi politikası içerisinde bunları açıklaması gerekmektedir” dedi.
Tahsin Tarhan, “İktidar Yetkililerinin ekonomik değerlendirmeleri, kendilerine göre verileri baz alarak açıklamaları artık kabak tadı veriyor. Tüm sektörlerde gözle görünür bir düşüş yaşanırken, Türkiye’nin köklü, büyük firmaları birer birer konkordato ilan ederken Ekonominin başındaki isimden “büyüyoruz, dengeleniyoruz” söylemleri duymak ciddiyetten uzak bir davranıştır. Sadece Otomotiv Sektörünün Ağustos ayı ihracatında %12’lik bir azalma söz konusu. 2018’in ilk 8 ayında, 2017’nin aynı dönemine göre genel satışlar %20,79 oranında azalma göstermiş durumda. Bu dönemde Ekonomik anlamda büyüyen varsa, iktidar gücünü arkasına alarak Bankalardan düşük kur üzerinden dolar alanlardır. dedi.