İstanbul Büyükşehir Belediyesi UKOME tarafından alınan kararla 1 Ocak 2019 tarihinden itibaren bazı araçların 15 Temmuz Şehitler Köprüsünden geçişlerin yasaklanması sonrası yeterli bilgilendirme ve uyarıların yapılmaması nedeni ile binlerce araç sürücüsü mağdur oldu. Aks aralığı 3.20’den az birinci sınıf ve geçebilir olmasına rağmen ruhsatında kamyonet görünen araç sahiplerine ardı ardına cezalar kesildi.
TEBLİGATLAR SEÇİM SONRASI YAPILDI
Konuyu Meclis gündemine taşıyan CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar, cezaların seçim sonrası araç sahiplerine tebliğ edilmesi ve uygulamanın birçok vatandaşı mağdur etmesini eleştirdi. Akar, daha önce Fatih Sultan Mehmet Köprüsünde yaşanan ve Meclis tarafından yapılan düzenleme ile cezaların seçim öncesi affedildiğinin altını çizerek; ‘ Ben yaptım oldu anlayışı ile çeşitli düzenlemeler yapılıyor. Vatandaşın bundan haberi olmuyor, uyarı levhası yok, vatandaş geçiş yapıyor hem HGS geçiş ücreti uygulanıyor hem de 1.132 TL ceza kesiliyor. Seçim öncesin de FSM Köprüsünde yaşanan bu mağduriyet 28 Aralık 2018 tarihinde Meclis de yapılan düzenleme ile affediliyor. Şimdi aynı uygulamayı 15 Temmuz Şehitler Köprüsün de görüyoruz, vatandaşa kesilen cezalar, aracının fiyatından yüksek bu kabul edilemez.’dedi.
HAKSIZLIĞA VE MAĞDURİYETE SON VERİN
Cezaların seçim sonrası vatandaşlara tebliğ edildiğini belirten CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar şunları söyledi; ‘ Gelen şikayetlere bakıyoruz, vatandaş 1 Ocak 2019 tarihinde geçiş yapmış. Yaklaşık 110 gün sonra yani seçimlerden hemen sonra tebligat yapılmış. Arabasının değeri 73 Bin TL, kesilen ceza tutarı 89 Bin TL neymiş 3 aylık ihlal cezasıymış. Bunu vatandaş nasıl ödeyecek. “Burada birkaç sorun söz konusu. Öncelikle, bu araçların geçişinin yasak olduğuna bir bildirim 31 marta kadar yapılmamış. Oysa, çok basit bildirim yapsalardı vatandaş bir daha geçmezdi buradan. Gelen evraklar vatandaş seçim sonrası toplu bir şekilde gönderilmiş. Mağdurların arasında trafik polisleri bile var. ” dedi. Yaşanan mağduriyetlerin biran önce çözülmesi gerektiğini belirten Akar, Ulaştırma Bakanının cevaplaması istemi ile soru önergesi verdi. Vatandaşa gerekli uyarıların ilk geçiş sonrası yapılması durumunda bu cezaların olmayacağına dikkat çeken Akar, devlet fırsatçılık yapıyor ceza üstüne ceza yağıyor dedi.
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Aşağıdaki sorularımın Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Mehmet Cahit TURHAN tarafından yazılı olarak cevaplandırılmasını saygılarımla arz ederim.
Haydar AKAR
Kocaeli Milletvekili
İstanbul Büyükşehir Belediyesi UKOME tarafından alınan kararla, 1 Ocak 2019 tarihinden itibaren bazı araçların 15 Temmuz Şehitler Köprüsünden geçişi yasaklanmıştır.
Ancak düzenlemenin açık olmaması, kamuoyuna etkin ve gereği gibi duyurulmamış olması, köprü geçişlerinde hiçbir yasaklama ve uyarı işaretinin olmaması nedeni ile köprü geçişlerini kullanan binlerce araç sahibine her bir geçiş için 1.132 TL idari para cezaları kesilmiştir. Araç sahiplerine herhangi bir uyarı ve bilgilendirmenin yapılmadığı geçişler için yaklaşık 4 ay sonra tebligatların yapılması yaşanan mağduriyeti arttırmıştır.
Daha önce FSM köprüsünde yaşanan sıkınıtılar nedeni ile Aralık 2018 tarihinde Meclis de yapılanan yasal düzenleme ile bu mağduriyetler giderilmeye çalışılmıştır. Ancak günü kurtarmadan ibaret bu düzenlemeler maalesef vatandaşın sorunlarını çözmemiştir.
Yerel seçimler sonrası 1 Nisan itibari ile yapılan tebligatlar da vatandaşlara 5 Bin TL ile 120 Bin TL’ye varan cezalar maalesef kusurlu olan UKOME ve yetkililere değil vatandaşa fatura edilmiştir.
Buna göre;
1. 15 Temmuz Şehitler Köprüsünden geçmiş olan ve 1 Ocak 2019 tarihinden bugüne kadar ceza kesilen birinci sınıf araç olup ruhsatında kamyonet görünen araç sayısı kaçtır? Bu cezalar araç sahiplerine hangi tarih itibari ile tebliğ edilmiştir?
2. Bu konu ile ilgili Bakanlığınıza intikal eden şikayet sayısı kaçtır? Yapılan şikayetler sonrası bu konu ile ilgili mağduriyetlerin giderilmesine ilişkin bir çalışma var mıdır?
3. Vatandaşa gerekli bilgilendirmeler neden yapılmamıştır? Köprü geçişleri için uyarıcı tabelaların Nisan ayında yapılmasının gerekçesi nedir?