1.4 Milyar Euro’ya mal olan hatta ilişkin sinyalizasyon başta olmak üzere makinistlerin tecrübesi ve kumanda merkezinde kayıpların yaşandığına ilişkin sendikaların da açıklamalarını Meclis gündemine getiren CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar’ın önergesine Ulaştırma Bakanı cevap verdi.
4,5 AY ÖNCE TESTLER BAŞLATILMIŞ
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan 12 Mart 2019 da açılan hattaki test sürüşlerinin 4,5 ay önce başladığını, bu süreçte araç, yol, sinyal ve tren işletmeciliği testlerinin eksiksiz olarak yapıldığını söyledi.
Makinistlerin tecrübeleri ve eğitimlerine ilişkin detaylı bilgi veren Turhan, yeterliliğe sahip olan makinist sayısının 84 olduğunu buna ek olarak 72 aday makinistin katılımının sağlandığını söyledi. Aday makinistlere 60 saat Marmaray araçlar eğitimi ve 30 saat Marmaray trafik ve işletme senaryoları verildiğini belirten Ulaştırma Bakanı Turhan, bu eğitimler sonrası 72 aday makiniste brövelerinin verildiğini söyledi.
Gebze- Halkalı hattının tam işletmeye alınması sonrası geçen 24 gün de gerekli bilgi ve yeterliliğe sahip 156 makinistin her birinin 1800km tren kullandığını belirten Turhan bu sürede herhangi bir hadisenin yaşanmadığını kaydetti.
SİNYALİZASYONLAR SONRASI İŞLETMEYE ALINDI
Son yıllarda yaşanan tren kazalarında özellikle sinyazlizasyon sistemleri tartışılırken son olarak Ankara da meydana gelen kazada da sinyalizasyon sistemi kamuoyunda soru işaretleri uyandırmıştı. Gebze- Halkalı tren hattına ilişkin bu iddiları da Bakan Turhan’a soran CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar’a cevap veren Bakanlık söz konusu hattın açılışına kadar demiryolu araçları, elektromekanik ve sinyalizasyon sistemlerinin güvenlik sertifikasının temini sonrasında işletmeye alındığını söyledi.