Tarhan, “Kocaeli’ye hizmet etmek için görev almış, Milletvekilliği yapan kişilerin birbirlerine karşı kullandıkları sözlere dikkat etmeleri gerekir. Türkiye’de Sanayi Bakanlığı yapmış bir siyasinin bu üslupla konuşması kimseye bir şey kazandırmaz.Türkiye’de milyonlarca kişinin tercih ettiği Mercedes, Ford gibi araçların üretiminde aktör olan, gelişimine sanayici kimliğiyle rol oynayan, Türkiye otomobil Sanayinin sınıf atlamasına katkı sunmuş, alanda 50 yıllık bir tecrübeye sahip, kurumsal düzende üretim yapan bir kişiye söz söylerken biraz imtina etmek gerekir diye düşünüyorum.
Yerli Otomobil Konusunda yapılması gereken her seçim döneminde, ortaya çıkmak, yapıyoruz, yapacağız, şu tarihte yollarda demek değildir. Türkiye’de zaten yerli otomobil üretiliyordu. Ancak yerli bir markamız yoktu. Yapılması gereken önce teknoloji üretmek ve bir marka yaratmaktır. Yerli Otomobil üreteceğiz diye NEWS adlı adresi bile olmayan, sadece internet sitesi olan şirkete 47 Milyon Euro vererek, SAAB Markasının hurda bir platformunu almak yerli otomobil üretmek değildir. Yerli ve Elektrikli araç üreteceğiz diye Saab’ın hurda platformuna, TÜBİTAK’ta altına akü takarak kamuoyuna lanse edenler, vatandaşın 47 Milyon Euro’sunun hesabını vermelidir.” Dedi.
ANLAYAMADIĞIMIZ BİR ŞEY VARSA ODA FİKRİ IŞIK’IN KANDIRILMASIDIR
Tahsin Tarhan, ““Batarya geliştiriyoruz” yakında yerli otomobil yollarda sözleriyle her seçim dönemi milleti kandıranlardan, vatandaşın parasının hesabını sormayacak mıyız? 47 Milyon Euro ödedik ama “Fikri Mülkiyet Haklarını Satın Aldık” demek bu paranın çöpe gittiği, projenin tutmadığı anlamına gelmez. Bugün bu proje kullanılıyor mu? Hayır. 47 Milyon Euro heba oldu mu? Evet. Demek ki Fikri Bey kandırılmış, Ya da kanmak istemiş. Bizim anlayamadığımız bir şey varsa, Sanayi Bakanının böyle bir konuda kandırılması ve vatandaşı kandırmasıdır.” Dedi.
SAYIN IŞIK ÜLKESİNİ, BAYRAĞINI SEVİYORSA NEWS FİRMASIYLA YAPTIĞI SÖZLEŞMEYİ AÇIKLASIN
Tahsin Tarhan, “O dönemde, News adlı firma ile akıl almaz bir sözleşme imzalandı. Sayın Işık, eğer bayrağını, milletini seven, vatandaşın parasını düşünen biriyse o firma ile yapılan sözleşmeyi kamuoyuna açıklasın. Yerli otomobil yapmak, ithal bir otomobile akü takmakla gerçekleşmez. Fikri Bey’in döneminde yapılan budur. Yapılması gerek marka üretmektir. Dünya otomotiv devleriyle nasıl başa çıkacağını hesaplamaktır. Bizim serzenişimiz bunadır.” dedi
BURSALI USTA 360 BİN TL’YE ÜRETTİ - SAYIN IŞIK 47 MİLYON EURO’YA SATIN ALDI
Tahsin Tarhan, “Türkiye birçok ülkenin ilerisinde zaten otomobil ve özellikle yedek parça üretimi gerçekleştirmektedir. Ama bunu bir marka adı altında lanse edemez, planlamasını yapamazsanız hiçbir işe yaramayacaktır. Bakın Bursa’da bir otomotiv ustası kendi başına yerli otomobil yapmıştır. Emekli usta Hakan Aygün 6 ay boyunca gece gündüz çalışarak yaptığı otomobili 300 bin lira fiyatla satışa çıkardı. Sayın Işık döneminde ise hurda bir otomobilin prototipine 47 milyon Euro para ödendi. Daha sonra Bakanlık sözleşmeyi iptal etti de vatandaşın daha fazla parası heba olmaktan kurtuldu.“dedi.