Akar, Büyükderbent de doğup büyüdüğünü belirterek başladığı konuşmasında çocukluğunda kara trenle başladığı tren macerasının öğrencilik yıllarında da sürdüğünü 130 yıllık tren istasyonunun bugünse kullanılamadığını söyledi.
YÜKSEK HIZLA GELEN SORUNLAR
2012 yılında Yüksek Hızlı Tren çalışmaları nedeni ile Adapazarı- Haydarpaşa bölgesel treninin kaldırıldığına dikkat çeken Akar, günde 12 sefer gidiş 12 sefer geliş olmak üzere çalışan bölgesel trenin 3 yıl boyunca işlemediğini söyledi. Akar 2015 yılı sonrası hattın karşılıklı 5 sefer ve 8 durakla sınırlı bir şekilde açıldığının altını çizerek yaklaşık 30 durak ve günlük 30 bin yolcudan aylık 20 bin yolculara düşüldüğünü söyledi.
DERBENT VE KÖSEKÖY DURAKLARI AÇILMALI
Mayıs 2019’da sinyalizasyon çalışmaları nedeni ile Derbent ve Köseköy duraklarının kaldırıldığını belirten CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar, Aralık ayında açılması gereken durakların yaklaşık 3 ay geçmesine rağmen açılmadığını söyledi. Bölgenin turistik olduğuna da dikkat çeken CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar Kartepe de kayak ve yaz turizminin gelişmiş olduğunu bu hattın açılmasının İstanbul bölgesinden gelen vatandaşlarımız için de kolaylık sağlayacağını söyledi.
HİZMET İSTİYORUZ
Kartepe bölgesinin sorunlarına da dikkat çeken CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar, Kartepe’ye çıkan 3 ana yolun bulunduğunu ancak Maşukiye yolu dışındaki yollarda elektrik bulunmadığını Tedaş’ın yatırım maliyeti nedeni ile buna sıcak bakmadığını ancak bu sorunun biran önce çözülmesi gerektiğini söyledi. Kartepe de daha önce teleferik projesinin traji komik bir şekilde rafa kaldırıldığını belirten Akar, kar olmayan bölge ve şehirlerde bile bu hizmetin sunulduğunu söyledi.