İsmi sizi yanıltmasın “Adapazarı treni” Kocaeli halkının binip sadece Adapazarı iline gittiği tren değildir. Örneğin bu tren ile Hereke’den 20 dakikada İzmit’e gidebilirdiniz (Otobüs ile 45 dk), veya Karamürsel’den vapur ile Hereke’ye geçerek (Pendik veya Gebze’ye giderek) Marmaray ile Halkalı’ya kadar gitmeniz mümkündü.
Derbent’te Üniversite öğrencisi de bu treni kullanıyordu, Tuzla ilçesinde çalışan işçi de, köyünden getirdiği ürünleri pazarda satmak isteyen Sapancalı köylü de. Gebze Üniversitesinde öğrenim gören ve Adapazarı ilinde ikamet eden bir öğrenci de bu hattı kullanacaktı. Zaten geçmiş yıllarda yüzde yüz doluluk oranı ile çalışan bir demiryolu hattı idi. Yıllık 4 milyon yolcu taşınıyordu.
Güzergah Kısaltıldı.
Haydarpaşa-Adapazarı gar arasında çalışan tren son olarak Pendik-Adapazarı gar arasında çalışıyordu.
Sefer Sayısı Azaltıldı
Daha önce 24 sefer yapan tren sefer sayısı 8 (10) sefer olarak belirlendi.
Tren İstasyonları Kapatıldı.
Sadece ilimizde Köseköy, Derbent, Kırkikievler, Kuruçeşme, Tütünçiftlik, Kirazlıyalı, Koruma tren istasyonları halen hizmete açılmadı
Vagon Sayısı Düşürüldü
Daha önce 7 vagon ile hizmet veren trenin vagon sayısı 4’e düşürüldü. Yapılan bunca yanlışa rağmen vatandaş treni ucuz olduğu için tercih etti. Son dönemde yolcu sayısı arttı.
Pandemi sebebi ile tamamen seferden kaldırılması çözüm mü?
Adapazarı tren ile yolculuk edebilmek için TCDD internet sitesinden bilet satın alınabiliyordu. Dolayısı ile yolcu sınırlaması yapmak kolayca mümkün. Ayakta zaten yolcu alınmayacak. Devlet eli ile yapılacak vagon temizlik ve dezenfektasyonu düşünülür ise otobüs ve minibüsler ile yapılan yolcu taşımasına göre daha güvenli olacağı açıktır.
Kaldı ki Adapazarı treni seferden kaldırıldığı için otobüs-minibüslere daha fazla yolcu talebi olmuş ve otobüs-minibüslerde daha fazla kişi risk altında kalmıştır. Adapazarı treni ve diğer bölgesel trenler tekrar faaliyete geçirilmelidir. Tren seferlerinin yapılmaması sebebi ile otobüs ve minibüslerde yolcu talebi, dolayısı ile virüs yayılma risk artacaktır.