İşte o mailin içeriği: Yapılan metro yatırımları gerçekten rantabil mi? Öncelikle Gebze metrosu ile ilgili bilgileri paylaşmak isterim.
İnşaat+istimlak+araç alımı toplam ihale bedeli 5 milyar TL olarak açıklandı. Bu rakamın ne kadar büyük bir rakam olduğunu şöyle mukayese edebiliriz.
Konya-karaman hızlı tren projesi 100 km ve 1 milyar TL ihale bedeli vardı. İlimize yapılan tramvay ihale (bedeli ilk etabı) 200 milyon TL'ydi.
Yani Gebze metrosu yerine, Gebze ilçemize 200 km' den fazla tramvay yapılabilirdi. Kocaeli Büyükşehir Belediye tarafından ihale edilen ve sonrasında Ulaştırma Bakanlığı' na devredilen metro inşaatı için günlük taşınması hedeflenen yolcu sayısı nedir?
Metro gerçekten 2023 yılında hizmete girecek midir? Yürüyen merdiven, aydınlatma ve güvenlik yatırımları sebebi ile işletme maliyeti de yüksek olan metro gerçekten Gebze İlçemizin ulaşım sorununu çözecek mi?
Yük taşımacılığı düşünülmeden Organize Sanayi ve Limanların planlandığı ülkemizde yatırımların öncelikleri daha önceleri Devlet Planlama Teşkilatı tarafından planlanıyordu.
Karman ve Sivas hızlı tren projeleri planlanan süreyi 5 yıl geçmesine rağmen bitirilememiştir. Karasu demiryolu projesi, İzmir ve Bursa hızlı tren projeleri de yarım kalmıştır.
Karman ve Sivas hızlı tren projeleri planlanan süreyi 5 yıl geçmesine rağmen bitirilememiştir. Karasu demiryolu projesi, İzmir ve Bursa hızlı tren projeleri de yarım kalmıştır.
Gebze ve diğer ilçelerde sadece karayolu genişleterek ulaşıma çözüm aramak yanlıştır. Yapılan dal-çık ve Köprülü kavşak projeleri yapılması gereken raylı toplu ulaşım yatırımlarını daha da imkansızlaştırmaktadır.
Bisiklet kullanımı yabancı ülkelerde ulaşımın ayrılmaz bir parçası olmuşken, ülkemizde bu çözüm hiç gündeme getirilmemesi üzücüdür.