Türkiye’de, geçiş garantisi verilen ve dolar üzerinden anlaşmaları yapılan otoyollar tartışma konusu olmaya devam ediyor.
Sözcü Gazetesi yazarı Çiğdem Toker, bugünkü köşesinde, yeni yapılacak bir otoyol projesine 45 bin araç garantisi verildiğini ve garantiye esas para biriminin ise bu sefer Euro olduğunu kaydetti.
“SÖZLEŞMENİN TOPLAM SÜRESİ 16 YIL OLARAK PLANLANIYOR”
Toker, yazısının “Yeni ‘kara delik’te 45 bin araç garantisi” başlıklı bölümünde şu ifadeleri kullandı:
“Bütçe açığı yükselirken, iktidar, her biri ayrı kara deliğe dönüşen yap-işlet-devret projelerinden vazgeçmiyor. İhale tarihi 13 Temmuz'dan 17 Ağustos'a ertelenen otoyol projesi de bunlardan biri.
Çeşmeli-Erdemli-Silifke-Taşucu Otoyolu Projesi'nin Çeşmeli-Kızkalesi Kesimi'nden söz ediyorum. Daha önce teklif gelmediği için, son olarak da gerekçe açıklanmadan ertelenen ihalede geri sayım başladı.
Birkaç hafta önce, bu otoyolun gizli tutulacak sözleşmesinin şimdiden hazır edildiğini duyurmuştum. Ulaştığım yeni bilgileri paylaşayım:
– 52 km uzunluğundaki Çeşmeli-Kızkalesi Otoyolu için Karayolları Genel Müdürlüğü günlük 45 bin araç garantisi verecek. (Çift yönde verilecek bu garantide araç başı geçiş ücretini henüz öğrenemedim.)
– Garantiye esas para birimi Euro olacak.
– Sözleşmenin toplam süresi 16 yıl olarak planlanıyor. Bunun 3 yılı yapım, 13 yılı işletme süresi olacak. Diğer otoyol projelerinde olduğu gibi otoyol inşaatı, belirlenen süreden (3 yıl) önce bitirilirse artan süre, işletme süresine eklenecek.
– İşletme yılı otoyolun işletmeye açık olduğu her takvim yılını ifade edecek. Her bir işletme yılı, iki adet işletme yarıyılına bölünecek.”