Üretim maliyetlerindeki artışlar nedeniyle süt ve süt ürünlerine zam yağmaya başladı. Ulusal Süt Konseyi'nin 8 Aralık'tan itibaren çiğ süt tavsiye fiyatının yüzde 46,9 artırılarak 4,70 TL olacağını açıklamasının ardından süt ve süt ürünlerinin marketlerdeki satış fiyatı uçtu. Zamların ardından sütün marketteki fiyatı 16 liraya kadar çıkınca vatandaşlar sosyal medyadan isyan etti.
Bloomberg HT'ye konuşan süt sanayicileri, süt, peynir, yoğurt, ayran ve tereyağı ürünlerine yüzde 45-60 arasında zam geleceğini açıkladı. Sanayiciler, sadece çiğ süt fiyatına gelen zam değil, doğalgaz, elektrik, mazot ve ambalaj gibi diğer girdi maliyetlerindeki sert yükselişe de dikkat çekti.
Ambalaj maliyeti daha fazla olan ürünlerin zam oranlarının da yüksek olacağını kaydeden sektör temsilcileri, "Örneğin bardak ayran ya da yoğurt bu ürünler arasında" dedi.
Son bir yılda koli, karton, UHT süt kutuları ve diğer ambalaj çeşitlerinde yüzde 100’ü aşan zamlar olduğunu hatırlatan sektör paydaşları, artık daha basit ve yalın ambalajlar üzerinde çalışma yaptıklarını açıkladı. Süt sanayicileri, "Küçük gramajlı ürünlerin çeşidi artacak. Daha ufak gramajlı ürünler piyasaya çıkacak. Örneğin 3 kilogramlık yoğurt yerine 1,5 kilogramlık yoğurtlara daha fazla ağırlık verilecek" bilgisini aktardı.