banner542

BİST
4.854,16
ALTIN
1.043,73
DOLAR
18,62
STERLİN
22,41
EURO
19,31

Hastanelerde sanal kuyruk dönemi

MHRS üzerinden hastane randevuları oluşturulamazken tabip odası başkanları bu sorunun; çok fazla sağlık çalışanın hasta olması, hekim istifaları, ertelenmiş sağlık hizmetleri gibi nedenlerden kaynaklandığını belirtti. 

02 Şubat 2022 17:31
Hastanelerde sanal kuyruk dönemi

Hastanelerde yaşanan randevu probleminin nereden kaynakladığını, İstanbul Tabip Odası Başkanı Pınar Saip ve Bursa Tabip Odası Başkanı Alpaslan Türkkan Duvar’dan Osman Çaklı’ya anlattı. Her iki hekim de sorunu hem doktorlar açısından hem de hastalar açısından ele alıyor. Sağlık politikalarındaki hatalı uygulamalara değinen doktorlar, sorunların halkalar halinde birbirine bağlı olduğunu ve tedavi sürecinin uzamasıyla hastanelerdeki yoğunluğun daha da artacağını belirtiyor.

“BAZI KLİNİKLER KAPANABİLİR”

Hastaların tedavi olmak için randevu oluşturduğu MHRS sisteminde, özellikle şehir hastanelerinde hastalar randevu oluşturamıyor. Örneğin Bursa Şehir Hastanesi'nde Genel Cerrahi Polikliniği'nde en erken 15 gün önce randevu alınıyor. Doktor muayenesinin ardından ultrason çekimi gereken hastalar, 30 ila 40 arasında beklemek zorunda. Bursa Tabip Odası Başkanı Alpaslan Türkkan, hastanelerde kuyrukların artık elektronik ortama taşındığını söyledi. Randevu oluşturamamanın ardında pek çok nedenin olduğunu kaydeden Türkkan, Omicron varyantı nedeniyle çok fazla sağlık çalışanının hasta olduğunu, bu nedenle hastanelerin hemen hepsinin hizmet veremez noktaya geldiğini ifade etti. Pandemi nedeniyle sağlık çalışanlarının da hasta olmasının problemi derinleştirdiğini belirten Türkkan, randevu sorununun yeni olmadığını belirtti: "İki ya da üç ay sonraya randevular verilebiliyor. Bu normalleşti. Yaklaşık iki yıldır durum böyle. Dâhiliyede de çok büyük sorunlar var. Aslında tek bir örnek vermek doğru değil, sorun genel."

“SAĞLIK SİSTEMİ ÇÖKTÜ”

Randevu oluşturmakta yaşanan sorun yalnızca hasta sayılarının artmasıyla da açıklanmıyor. Türkkan, bu doğrultuda "kötü yönetime" işaret etti. “Ayrıca ağırlaşan iş koşullarıyla azalan hekim sayısının da yaşanan problemde payı bulunuyor” diyen Türkkan, bazı kliniklerin kapanma durumunda olduğunu söyledi. Türkkan, sağlık sisteminin çöktüğünü sözlerine ekledi.

"MERKEZİ RANDEVU SİSTEMİNİN KENDİSİ PROBLEM"

İstanbul Tabip Odası Başkanı Pınar Saip de randevuların "biraz zor" alındığını söyledi. Sorunun pek çok nedeni olduğundan söz eden Saip, hastaların randevu alamamasındaki nedenleri şöyle anlattı: "Hastalar mükerrer randevular alıyorlar. Sevk zinciri olmadığı için eş zamanlı olarak herkes her yerden randevu alabiliyor. Randevular da bu durumda kapatılıyor. Merkezi randevu sisteminin kendisi problem. Hastaneler randevuları kendileri vermeli ve sevk zinciri olmalı." Hekimlerin gün içerisinde çok fazla hasta bakmasının da sorun olduğuna dikkat çekti Saip. TTB, beş dakikada muayeneye itiraz etse de sorun çözülmedi. Kısa süreli muayenelerin kimi hastalarda tatmin yaratmaması üzerine tekrar randevu aldığını anlatan Saip, "Yineleyen randevular da sorunun büyümesinde etken" dedi.

“POPÜLİST POLİTİKALAR SORUNU BÜYÜTTÜ”

Korona virüsü nedeniyle ertelenmiş sağlık hizmetleri nedeniyle de yoğunluğun arttığını ifade eden Saip şöyle devam etti: "Ayrıca hekim istifaları çok fazla arttı. Erken emeklilik tercihleri yoğunlaştı. Hastane çalışma koşullarının güvenli olmamasından ötürü mesleği bırakan, özele geçen, yurt dışı göçünü tercih eden hekimler nedeniyle hastalara yeterli zaman ayrılamıyor. Özlük haklarının düzeltilip, hekimlerin kamuda kalması sağlanmalı." Saip, yaşanan sorunların halkalar halinde birbirini takip ettiğini söyleyerek sözlerini şöyle tamamladı: "Tedavi sürecindeki aksama, hastalıkların ilerlemesine neden olacak. Bu sorun hep vardı ancak giderek derinleşiyor. Sağlıkta talebin kışkırtılması, popülist politikalar nedeniyle sevk zincirinin kurulmamış olması, destek personel eksikliği nedeniyle randevular tıkanmış durumda.”

Yorumlar
Adınız
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.