İşte o açıklamanın içeriği:
İzmit Belediyesi Başkan Yardımcısı Ünal Özmural, Başkan Danışmanı Cem Şakoğlu ve Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Meclisi CHP grup başkanvekili Engin Taşdemir tarafından bugün basına yansıyan açıklamaları ile İzmit Belediyesi tarafından vatandaşlarımıza gönderilen SMS mesajında kurumumuzla ilgili gerçeği yansıtmayan açıklamalarda bulunulmuştur. Konu ile ilgili basın açıklamasına ihtiyaç duyulmuştur.
KOCAELİ GENELİNDE YATIRIMLAR
“Mutlu Şehir Kocaeli” , “Altyapıda Sıfır Problem” ve küresel ısınmanın etkilerine karşı Kocaeli genelinde ilçe ayrımı yapılmadan altyapı yatırımları gerçekleştirmekteyiz. İnsanımıza daha iyi bir altyapı ve işletmecilik hizmeti sunabilmek için gece gündüz demeden şehrimizin her karışında çalışıyoruz. Bugün, Kocaeli genelinde onlarca ihale ile altyapı çalışmaları yürütmekteyiz. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, İSU Genel Müdürlüğü ve ilçe belediyeleri ile altyapı kuruluşları tarafından yapılan yatırımlarda arıza ve hasarlar meydana gelebilmektedir. İşletmeci kurum İSU Genel Müdürlüğü olarak, 12 bin 252 kilometre uzunluğunda içme suyu hattı, 5 bin 951 kilometre uzunluğunda kanalizasyon hattı ve 768 kilometre uzunluğunda yağmur suyu hattı olmak üzere toplamda 18 bin 971 kilometre şebeke hattı işletmekteyiz.
39 HASAR MEYDANA GELDİ
İçme suyu şebeke hattı üzerinde meydana gelen arıza ve hasarlar nedeniyle 2 saati aşan su kesintilerinde vatandaşlarımızın mağduriyet yaşamamaları ve önlem alınması için bilgilendirme SMS’leri gönderilmektedir. İzmit Belediyesinin 2021 yılı kasım ayı içerisinde başladığı Fethiye Caddesi çalışmaları kapsamında bugüne kadar toplamda 39 hasar meydana gelmiş olup 38 adet bilgilendirme SMS’i su kesintisinden etkilenen bölgedeki abonelere gönderilmiştir. Fethiye Caddesindeki çalışmalar kapsamında meydana gelen hasarlar sonucu bugüne kadar toplam 171 saat su kesintisi yaşanmıştır.
BİLGİLENDİRME SMS’İ GÖNDERİLİYOR
Kurumumuz tarafından yapılan yatırımlarda meydana gelen ani arıza ve hasarlarda su kesintisinden etkilenecek olan abonelerimize “Şebeke hattı yenileme çalışmaları sırasında meydana gelen…” metni ile başlayan bilgilendirme SMS’i gönderilmektedir. İzmit Belediyesi’nin Kasım 2021 tarihinde başladığı ve hala yapımını sürdürdüğü Fethiye Caddesi altyapı ve üstyapı yenileme çalışmaları sırasında içme suyu ve kanalizasyon altyapı çalışmalarını tamamladığı iddia edilmesine rağmen devam eden çalışmalarda şebeke hatlarına hasarlar verilmektedir. Bu hasarlar için de su kesintisinden etkilenen abonelerimize “İzmit Belediyesi yüklenicisi tarafından yapımı devam eden altyapı yenileme çalışmalarında…” metni ile başlayan bilgilendirme kısa mesajları abonelerimize gönderilmektedir.
SU KESİNTİSİNDEN ETKİLENEN ABONELERE
Yapılan açıklamalarda ve gönderilen SMS mesajında iddia edildiği gibi kesinlikle kurum olarak bir art niyet taşımamakla birlikte algı da oluşturulmamaktadır. Aksine İzmit Belediyesi’nin bütün İzmit halkına gönderdiği gibi bütün abonelerimize kesinti ile ilgili kısa mesaj gönderilmemekte olup sadece su kesintisinden etkilenen abonelerimize SMS ile bildirim yapılmaktadır. Algının kim tarafından ve nasıl yapıldığı kamuoyunun takdirine ve anlayışına sunuyoruz.
ALTYAPI HARCAMALARI KARŞILANIYOR
Kurumumuz, Fethiye Caddesinde yapılan altyapı yenileme çalışmalarını yakından takip etmektedir. Kurumumuz ile ilgili belediye arasında 22.10.2021 tarihinde yapılan protokol gereği içme suyu hatlarında kullanılacak olan tüm boru ve ek parçaları kurumumuz tarafından verilmiştir. Ayrıca, protokol gereği yapılacak olan tüm altyapı yenileme harcamaları da Kurumumuz tarafından karşılanacaktır.
MUTLU ŞEHİR KOCAELİ İÇİN ÇALIŞIYORUZ.
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi İSU Genel Müdürlüğü olarak, 2004 yılından bu yana Kocaeli’mizin her karış toprağına, iki milyonu aşan insanımıza dokunan ve hiçbir ayrımcılık gözetilmeyen hizmetler yapıyoruz. Yapılan bütün algı operasyonlarına rağmen “Mutlu Şehir Kocaeli’miz” için çalışmaya devam edeceğiz.