Sayıştay’ın Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı için hazırladığı 2022 yılı raporundan Bakanlığın uğratıldığı büyük zarar çıktı. Rapora göre Bakanlığın toplam zararı 305 milyar liranın üzerine çıktı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2022 yılındaki toplam geliri 12 milyar 240 milyon 260 lira oldu. Sayıştay denetimi sonrası hazırlanan rapora göre, bakanlığın gelirleri arasındaki en büyük pay 6 milyar 503 milyon 623 bin 357 lira ile ‘Diğer gelirler’ kalemi oluşturdu. Bakanlığın vergi gelirleri ise 3 milyar 248 milyon 347 bin 428 lira olarak gerçekleşti.
BAKANLIK 318 MİLYAR LİRA HARCADI
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 12 milyar liralık gelirine rağmen harcadığı miktar dudak uçuklattı. Sayıştay’ın raporuna göre bakanlığın harcaması 318 milyar 120 milyon 490 bin 204 lirayı buldu.
Bakanlığın giderleri arasındaki en büyük payı ise 182 milyar 470 milyon 845 bin 293 lira ile ‘Amortisman giderleri’ oluşturdu. İkinci sırada ise 81 milyar 413 milyon 921 bin 829 lira ile ‘Sermaye transferleri’ yer aldı.
Cari transfer gideri ise 53 milyar 338 milyon 838 bin 821 lira oldu.
BAKANLIK 305 MİLYAR LİRA ZARARDA
Sayıştay’ın denetiminden çıkan sonuca göre Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı 2022 yılını 305 milyar 880 milyon 229 bin 234 lira zararla kapattı.
ekran-goruntusu-2023-09-22-120249.png
HİZMET ALIMINDA SÖZLEŞME YAPILMADI
Sayıştay raporunda, bakanlığın belirli bir süreyi kapsayan hizmet alımında sözleşme yapılmadığı kaydedildi. Raporda şu ifadeler yer aldı:
“Yapılan incelemede doğrudan temin yöntemiyle yapılan ve belirli bir süreyi gerektiren bakım onarım işlerinde sözleşmelerin yapılmadığı görülmüştür.
Kamu idaresi cevabında bulgu konusu husus kabul edilmiş olup, doğrudan temin yöntemiyle yapılan ve belirli bir süreyi gerektiren bakım onarım hizmet alımlarında sözleşme yapılması konusunda birimlerin bilgilendirildiği söz konusu hizmet alımlarında sözleşme imzalanması konusunda gerekli hassasiyetin gösterileceği ifade edilmiştir.
Sonuç olarak, Kamu İhale Genel Tebliği’nin doğrudan temin kapsamında alımı yapılacak malın teslimi, hizmetin veya yapım işinin belli bir süreyi gerektirmesi durumunda, alımın bir sözleşmeye bağlanmasının zorunlu olduğu hükmüne binaen doğrudan temin yöntemiyle yapılan ve belirli bir süreyi gerektiren bakım onarım işlerinde sözleşmelerin yapılması gerekmektedir.”