banner517

banner519

BİST
4.854,16
ALTIN
1.043,73
DOLAR
18,62
STERLİN
22,41
EURO
19,31

MHP'nin oyu kararsız seçmenlerin bir tık üstünde!

Yöneylem'in araştırmasına göre; haziran ayında yüzde 10 olan "kararsız" seçmen, eylülde yüzde 12'ye yükseldi. "Oy vermeyeceğini" söyleyen seçmen sayısı ise 5,7'den 7,3'e çıktı. CHP, birinci parti, AKP de 4,5 puan farkla ikinci parti oldu. 

20 Eylul 2024 13:52
MHP'nin oyu kararsız seçmenlerin bir tık üstünde!

Yöneylem Sosyal Araştırmalar Merkezi'nin 13-16 Eylül tarihleri arasında gerçekleştirdiği Türkiye Siyaset Araştırması, seçmen davranışlarında dikkat çekici değişiklikler olduğunu ortaya koydu. Araştırma, 2 bin 100 katılımcıyla, yüzde 95 güven aralığı ve +/-2 hata payı ile yapıldı.

Kararsız ve Oy Kullanmayacak Seçmen Oranları Artıyor:

Kararsız Seçmen: Haziran ayında yüzde 10 olan kararsız seçmen oranı, Eylül ayında yüzde 12,2’ye yükseldi.

Oy Kullanmayacak Seçmen: Oy vermeyeceğini söyleyenlerin oranı ise yüzde 5,7’den yüzde 7,3’e çıktı. Bu artış, siyasi partilere olan güven kaybı ve seçmenlerin artan kararsızlığına işaret ediyor.

Parti Oy Oranları:

CHP ve AKP: CHP yüzde 27,9 ile birinci parti olurken, AKP yüzde 24,3 ile ikinci sırada yer aldı. Kararsızlar ve oy kullanmayacağını söyleyenler dağıtıldığında, CHP’nin oy oranı yüzde 34,7’ye, AKP’nin ise yüzde 30,2’ye yükseldi.

Diğer Partiler: DEM Parti yüzde 7,7’den 9,6’ya, MHP yüzde 7,6’dan 9,4’e yükselirken, İYİ Parti yüzde 4, Yeniden Refah yüzde 3,7, Zafer Partisi yüzde 3,9, ve TİP yüzde 1,2 oy aldı.

Haziran Araştırması ile Karşılaştırmalar:

Haziran ayındaki araştırmada CHP, yüzde 29 oy oranıyla birinci parti olurken, AKP yüzde 26,1 ile ikinci sırada yer aldı.

Kararsızlar ve oy kullanmayacaklar dağıtıldığında, CHP’nin oy oranı yüzde 34,5’e, AKP’nin ise yüzde 29’a yükseldi.

DEM Parti ve MHP’nin oy oranı yüzde 9,1, İYİ Parti yüzde 4,4, Yeniden Refah yüzde 3,8 oldu.

Yorumlar
Adınız
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.