Özel şirketlere ait jetler hangi sıklıkla denetleniyor?
Siyaset, 19 Mart 2018 03:33CHP Kocaeli Milletvekili Tahsin Tarhan, Türkiye kamuoyunu üzen, 11 genç insanımızın ölümüyle sonuçlan uçak kazası sonrası, Sivil Havacılık Denetimleri ve Uçak bakımları ile ilgili Yazılı Soru Önergesi hazırlayarak konuyu Türkiye Büyük Millet Meclisine taşıdı.
Tahsin Tarhan, " Maalesef çok üzücü bir durumla karşılaştık. Bu durumdan bir daha yaşanmaması için dersler çıkarmalıyız. Türkiye'de şirketlere ya da şahıslara ait sivil havacılık hangi düzeyde? Kullanılan jetler hangi sıklıkla denetleniyor? Kullanılan hava araçları daha önce uçuş sırasında problem yaşamış mı? Bunları öğrenmek zorundayız. 11 gencecik insanın hayatını kaybettiği elim bir kaza sonrasında kader deyip geçmeden, sebeplerini ve sonuçlarını araştırmalıyız" dedi.
CHALLENGER 604 TİPİ UÇAK, UÇAN TABUT MU?
Tahsin Tarhan " Özellikle Sivil Havacılık uzamanları düşen Challenger 604 tipi uçak için uçan tabut yorumunu yapıyorlar. Yüksek irtifada hızlanması zor, basınca karşı direncsiz bir uçak olduğu söyleniyor. Bu durumda Türkiye'de bu model uçaktan kaç tane kullanılmaktadır. 2001 model olan bu uçaklara, olası bir pilot hatasıda eklendi mi sonuç analizleri hangi şartlar altında yapılıyor. Bir daha bu tip üzücü bir olay yaşamak istemiyorsak varsa sorumluları tespit etmek zorundayız" dedi
PİLOTAJ EĞİTİMİNİN STANDARTINI KİM BELİRLİYOR
Tahsin Tarhan, " Türk Hava Yolları, pilotlar için mesleğin en üst seviyesidir. Peki diğer hava yollarında ve özel jetlerde çalışan pilotların eğitim ve pilotaj standartlarını belileyen, pilotları denetleyen Kurum Hangisidir. Uçuş becerilerini denetleyen kurum ve kuruluşlar hangileridir, bu soruların cevapları en azından bir daha böyle bir olay yaşanmasının önüne geçecektir" dedi.
Siyaset, 19 Mart 2018 03:33
Yorumlar (0)
Kalan karakter : 450
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!