Eğitim-İş ve Veli- Der’den eğitim paneli
Eğitim, 04 Haziran 2022 14:30Eğitim-İş Kocaeli 1 Nolu Şube ve Veli-Der Kocaeli Şubesi, sorunların masaya yatırıldığı panel düzenledi.
İşte o organizasyonla ilgili yapılan yazılı açıklamanın içeriği:
Eğitim-İş Kocaeli 1 Nolu Şube ve Veli-Der Kocaeli Şubesi olarak; mesleki ve teknik eğitimde yaşanan sorunları, sorunların veli ve öğrenci açısından sonuçlarını ve teknik öğretmen yetiştirme programındaki aksaklıkları konu alan bir panel gerçekleştirdik.
Mesleki ve Teknik Anadolu liselerinde eğitim gören öğrencilerin MESEM’lere yönlendirilmesinden, çocuk işçiliğe uzanan büyük bir problemi değerlendirme fırsatı bulduk.
Panelin en başında söz alan eğitimci Ahmet Güngör, MESEM projesinin günü birlik hazırlanmış nesnellikten ve gerçeklikten uzak bir proje olduğunu belirtti. MESEM projesi çocuk işçiliğe kapı araladığı için hem İnsan Hakları Evrensel Beyannamesine ve hem de Türkiye’nin de taraf olduğu Uluslararası Çalışma Örgütü(ILO) ya göre de suçtur. Burada açık veya kapalı olarak yapılmaya çalışılan Türkiye’nin karşı karşıya bırakıldığı tehlikelerden biri olarak ta belirtilen 8 veya 10 milyon civarındaki mülteci nüfusunun ucuz işçilik vasıflarını sağlayabilmesi için bir an önce MESEM’ler aracılığıyla verilecek mesleki yeterlilik belgeleridir.
Bu durum sonucunda ucuz istihdam gücü sağlanarak ülke çapında gençlerimizi işsiz bırakacak veya ucuz işçiliğe mahkum bırakacak bir düzenlemenin yapılmasıdır. Çocukların bilinçli bir meslek seçimi yapabilmesi için ergenlik çağını geçmiş olması gerekmektedir.
Örgün eğitimden uzaklaşan veya örgün eğitim dışına çıkartılan çocukların sayısı her geçen gün artmaktadır. Bunların sebeplerinin en başında ekonomik zorluklar gelmektedir. Veli-Der Kocaeli Şubesi Başkan Yardımcısı Beyhan Korkmaz’ın belirttiği üzere veliler çocuklarını okula gönderirken yanlarına okulda beslenebilecekleri harçlığı verememektedir. Evde beslenip okula gönderilemeye çalışılan çocuklarda bile ailelerin çocuklarına yeterli beslenme olanağı vermedikleri anlaşılmaktadır.
Ülkemizde Mesleki eğitimi sağlayacak öğretmenlerin yetiştirilmesinde en iyi seçeneklerden biri olarak bulunan Teknik Eğitim Fakülteleri Üniversitelerde öncelikle yoğun sayıda açılmış fakat günümüzde Teknik Eğitim Fakülteleri şekil değiştirerek Teknoloji Mühendisliği Fakültelerine dönüştürülmüştür. Prof. Dr. Mehmet Yıldırım Milli Eğitim Bakanlığının üniversitelerde öğretmen yetiştirmeyi düzenlemek yerine geçici çözümlerle öğretmenleri hizmet içi eğitim yaptırmak yoluyla eğitme yolunu seçmiştir. Bu durumda ileriki yıllarda meslek okulları için meslek öğretmeni sorunu baş gösterecektir.
Eğitimin karmaşık hale gelmiş sorunları geçici, etkisiz eylem ve kararlarla çözümlenemeyecek duruma gelmiştir. Bunun son basamağı ise üzerinde düşünülmeden tartışılmadan ortaya atılmış olan MESEM’lerdir. MESEM’ler yeterlilik sağlayamamış henüz gelişme çağındaki çocukları ucuz iş gücüne katacaktır. Bu durum Türkiye’de yeni bir sorunun başlangıcı olmuştur.
Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinden bağımsız olarak sınavla öğrenci alan matematik, fizik, kimya gibi akademik derslerin Fen Liseleri müfredatına eşit olan ve Fen lisesi diploması verilebilen akademik mesleki ve teknik liseler açılmalıdır.
Mesem lerin ilk uygulaması 19 Haziran 1986 yilinda yürürlüğe giren Çıraklık ve Mesleki Eğitim Kanunu uyarınca açılmış olan ve halen eğitim vermeye devam eden Mesleki Eğitim Merkezleri varken Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinin MESEM lere dönüştürülmesi uygulamasından vazgeçilmelidir. Mesleki Açık Öğretim Liseleri de MESEM’ler ile benzer belgelendirme sistemine sahip olduğundan belirsizlik ve karmaşaya sebep olmaktadır.
Şubemiz adına Şube Başkanımız Sabri Mutlu davetimize icabet edip bizi onurlandıran önceki dönem MYK üyelerinden Ahmet Güngör’e, Kocaeli Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mehmet Yıldırım’a ve Veli-Der Kocaeli Şubesi Başkan Yardımcısı Beyhan Korkmaz’a plaket vererek teşekkür etti.
Eğitim, 04 Haziran 2022 14:30
Yorumlar (0)