Artan bilgi teknolojileri ve rekabetin getirdiği şartlar işletmeleri değişim yapmaya itmiştir.
Son on yılda kurumların (kamu yada özel kurum veya kuruluşların) kendilerini toplumun tüm kesimlerine anlatma ve tanıtma gerekliliği her zamankinden daha fazla ön plana çıkmaktadır.
Çünkü kurumların yaşamlarını uzun süre devam ettirebilmeleri onları kuşatan, onlarla ilişki içinde olan grupların beklentilerinin karşılanması ile mümkün olacaktır.
Kurumların tüm paydaş grupları, kurumun iletişim biçiminden etkilenerek o kurum hakkında bir izlenime sahip olurlar.
Bu yolla kurumun tüm paydaşlarının akıllarında bir imaj oluşturulur. Bu çalışma kurum imajı açısından kurumsal iletişimi inceler.
Kurumsal iletişim tüm pazar alanlarına paydaş gruplarına kurumsal davranışın etkinliğini iletir.
Kurumsal iletişim, kurumun değerlerini, davranış biçimlerini hedef kitlelere anlatamıyorsa, hedef kitlelerin kurumu algılamaları yetersiz olacaktır.
İletişimsiz değerler ve stratejiler anlaşılmayacak ya da sahiplenilmeyecekti.
İşletmenin işleyişini sağlamak ve işletmeyi hedeflerine ulaştırmak amacıyla, gerek işletmeyi oluşturan çeşitli bölüm ve öğeler, gerekse işletme ile çevresi arasında girişilen devamlı bilgi ve düşünce alışverişine veya bölümler arasında gerekli ilişkilerin kurulmasına olanak tanıyan toplumsal bir süreçtir.
Kurum çevresine iyi bir imaj sunabilmesi sağlıklı bir iletişime geçebilmesi için öncelikle kendi içinde iletişim kanallarını mükemmel bir biçimde çalıştırması, bir kurum içi imaj oluşturması gerekmektedir.
İyi bir kurum imajı kazanabilmek için öncelikle çalışanların tarihi başarıları hakkında, değer yargıları, standartları, amaçları ile bilgilendirilmesi gerekir.
Kurum personeline gösterilen saygının yanı sıra, ödüllendirme mekanizmaları, eğitim ve planlı bir iletişiminde hazırlanmış olması gerekir.
Sürekli değişen iş çevresi şartlarında kurumların yaptığı ya da yapmadığı, işletmenin performansının, ürünlerinin ve hizmetlerinin hedef kitleler tarafından algılanmasını etkilemektedir.
Bir başka deyişle kurum imajı etkilenmektedir.
Bu oluşan imaj hedef kitleler tarafından algılamaları, kurum kaynaklarının temini, medya ilişkileri, yerel ve hükümet bazında ilişkileri vb. etkilemektedir.
Bu açıdan bakıldığında hedef kitleler tarafından kurumun ne yapıp yapmadığı ilgisi kurumsal iletişim yolu ile sağlanmaktadır.
Örneğin çalışanlarla iletişim kurup kurumun imajı benimsetilirse kurumun yaptıklarıyla çalışanlar bunu algılarıyla kafalarında oluştururlarsa bu önemli bir paydaş grubu olan çalışanlar kurumun dışarıda birer elçisi olacaklardır.
Kurum imajı açısından iletişim; kurumun kendi eylemlerini iletmesi ve bunun yansımasını alması anlamında iki yönlü bir ilişki içersindedir.
Kurum kendilerini görme tarzını, ve hedef grupların kendilerini görme, değerlendirme tarzını içermektedir.
Kurum ve hedef kitle arasında gerçekleşen iletişime her iki tarafın sahip olduğu imaj örtüşmekte ve bu taraflar arasındaki doğruluğu esas alan iletişim bir uyumun oluşmasını sağlamaktadır